Whitsunday eilanden

27 april 2017 - Airlie Beach, Australië

Geen wifi op de tablet te krijgen, dus nu op mn telefoon. Handig met zo'n iniminiescherm!
Eergisteren van Tannum Sand naar Sarina, net onder Mackay gereden. We wilden eigenlijk naar Yeppoon maar dat bleek te ver. Mooie route met veel bos, grote uitgestrekte velden met hier en daar bomen en koeien die door de boer op z'n brommer bij elkaar werden gedreven.
Daarna van Sarina naar Airlie Beach. Dat was maar 180km. Om 12.30u waren we er al, lekker buiten geluncht en 's middags naar het stadje gelopen. Leuk toeristenstadje met heel veel aanbieders voor vaartochten, snorkelen duiken etc. Na heerlijk rondgeslenterd te hebben zijn we teruggelopen en 's avonds bij de overburen uit eten geweest. Het was een zaal met betonnen vloer, boven elke tafel 3 tv's , rondrennende kids en een hoop lawaai. Wij zagen er " uit eterig" uit maar iedereen zat daar in z'n hempie en kortr broek. De verlichting bestond uit 4 tl buizen. Gezellig!
Vandaag heerlijk gevaren naar de Whitsunday eilanden met een zeiljacht dat aan de America's cup heeft meegedaan. Wat een heerlijke relaxte zonnige dag! Gezwommen, gewandeld, geluncht aan boord, gesnorkeld (pa) en...natuurlijk gezeild. Eerst was er te weinig wind maar gelukkig konden op de terugweg de zeilen omhoog. Kijk voor  exclusieve beachboy-snorkeldaddy-foto's  op de fotopagina!