The Greet Barrier Reef

2 mei 2017 - Cairns, Australië

Onze laatste excursie!

Alweer een zonovergoten dag, tijd om weer het water op te gaan!

Met een groot schip zijn we, samen met de gehele bevolking van Azie, naar the outer reef gevaren. Dat was een tocht van anderhalf uur. We zaten heerlijk in het zonnetje op het bovendek.

We legden aan bij een groot drijvend ponton. Vandaar zijn wij direct overgestapt in een glassbottomboot voor een tochtje met goed zicht op het koraal. Schitterend om te zien! De schipper was weer een uitermate gepassioneerde man, die vol overtuiging en met plezier alles over het koraal en de bedreigingen vertelde.

Toen we weer op het ponton waren hebben we ons in een strak lycra wetsuit gehesen, een zwemvest en flippers aangetrokken en uiteraard een snorkel en duikbril opgezet: tijd om te snorkelen!

Het was echt geweldig! Je zwom echt vlak boven het koraal en moest soms oppassen er niet aan te blijven haken. Schitterende kleuren en vormen en veel vissen.

Na het snorkelen was het tijd voor het lunchbuffet. Goed verzorgd, ruim voldoende en erg lekker.

Na het eten een uurtje uitbuiken op het zonnedek en weer terug met het grote schip. Onderweg was er thee en koffie, water, fruit, koekjes etc.

Om 17.30u waren we weer terug op de camping.