Daintree Rainforest

30 april 2017 - Daintree National Park, Australië

Wat een dag!

Om 5.30u opgestaan, om 6.15u met de taxi naar verzamelpunt, om 6.45u in busje, andere mensen opgehaald en toen....richting Daintree, ten noorden van Port Douglas.

We hadden een babbelzieke gids/chauffeur die zichzelf nogal graag hoorde praten, dus na 10 min. waren we hem na de 5e crcodile-anekdote al behoorlijk zat...

Toch wist hij enorm veel te vertellen over de omgeving en de geschiedenis van het regenwoud, van alle bomen en dieren. Hij was erg enthousiast zullen we maar zeggen en dat is beter dan een chagrijn.

Eerst gingen we met het busje de veerpont op over de Daintreeriver. Aan de overkant het regenwoud in. Op verschillende mooie uitzichtpunten zijn we uitgestapt om foto's te maken en te genieten van al het moois.

Daarna een bushwalk door de jungle, daar zagen we de lizard (hagedis) in de boom en casowary. Een soort kleine struisvogel, maar enorm gevaarlijk. Hij kan je doodtrappen. Verder enorm veel lianen, hele hoge bomen, bladeren met weerhaken (zie foto's) en enorm veel groen. Geweldig!

Toen gingen we lunchen vlakbij het strand. We konden best gaan zwemmen, als we maar oppasten voor de krokodillen. Eh....ik sla even over. Tijdens de luch kwam een varaan voorbij wandelen.  Gezellig! Maar niet al te dichtbij graag...

Na de lunch gingen we met een kleine boot de Daintreeriver op. De schipper was een type "Steve Irwin / Freek Vonk" ,vol vuur vertellend en hij heeft ons 4 krokodillen laten zien, springende vissen en zelfs een slang in een boom.

Na deze tocht reden we met ons busje naar de Gorge Mossman. Daar was een grote kloof met waterval, rotsen etc. Ook konden we over een wiebelende hangbrug. Schitterend uitzicht over de gorge!

Via Port Douglas (niet weggelegd voor ons soort mensen) weer richting Cairns. Onderweg zijn we nog gestopt voor de Stonetowers (zie foto) en een heel veld walibi's. Dat was bijzonder want onderweg hebben we alleen nog maar een stuk of 8 dode gezien...

Toen ik 2 stoeiende walibi's zag moest ik even, héél even maar, aan thuis denken. Maar dat was snel weer over hoor!

1. Helma:
    1 mei 2017